Thursday 7 June 2012

EURO 2012



Kejohanan Piala Eropah atau lebih di kenali dgn EURO pada kali ini di hoskn oleh dua tuan rumah iaitu POLAND dan UKRAINE. Kejohanan empat tahun sekali ini dijadualkan bermula pada 8 jun hingga 1 julai 2012.
Dan utk EURO kali ini pasukan pilihan aku mestila SPAIN,.. ehehehehe... walaupun team yg aku minat Brazil x duduk dlm peta kt Eropah, second team aku Spain tetap ade kt EURO kali ni,.. ehehehhe..  minat aku kt Barcelona kot yg  buatkn aku minat kt Spain ni, maklumla blh di katakn lebih dari sparuh pemain Barca yg ade kt skuad Spain, dah mmg Barca dari liga Spanyol mmg la ramai pemain  diorang yg dari Spain,.. ahahahahha... Bagi aku la, selain Spain yg dari group C yg merupakn pencabar besar utk team2 lain utk Euro kali ni, group B yg terdiri daripada 3 pasukan yg pernah menjuarai EURO iaitu juara 1988 Belanda, juara 1992 Denmark, juara 1996 Jerman dan Portugal, group B ini  di anggap kumpulan maut dan berkemungkinan salah satu team dari group B ini akn ke final Euro kali ni,. 

Selain Spain, aku rasa Jerman n Belanda pon berpeluang cerah kot utk Euro kali ni, aku ckp ni pon berdasarkn prestasi team diorang sekarang ni la.. Apa2 pon kite tgk nanti la, bola tu bulat, kadang2 team yg dianggap power ni selalu jgk kalah awal, last2 team underdog jugak yg menang.. ahahahhaha,.. Yang mana x tahu lagi  pasukan mana yg bertanding utk Euro kali ni n group apa yg ada, tgk bwh ni ha,..


Antara 16 pasukan yg ada ni, hanya 7 pasukan sahaja yg pernah menjuarai kejohanan ini (Spain 1964,2008), (Perancis 1984,2000), (Greece 2004), (Jerman 1996), (Denmark 1992), (Belanda 1988), (Itali 1968).



Hope Spanyol menang lagi la buat kali ketiga,... ehehehhehehehehe 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...